Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Friday, January 14, 2011

Umpama "Air"


Bismillahirrahmanirrahim.....

Walaupun hanya hadir buat seketika ke laman ini, namun biarlah ia menjadi suatu coretan baru pada setiap kali kunjungan..walaupun pendek,walaupun ringkas...penyampaian biar ada..InsyaAllah.
**********************************************************************************
"jadilah seperti air sungai.......terus mengalir dan mengalir....walaupun ada batu-batu besar yang menghalang laluannya...ia tetap mengalir tidak putus-putus sehingga ke muara...Ibarat kehidupan...terus dan terus berjuang......:)"

"air dicincang tidak akan putus.......begitulah ikatan kekeluargaan mahupun ikatan persahabatan atau perhubungan yang dijalinkan atas nama Allah s.w.t...bergaduh, berpisah....asal hati kembali bersatu.....eratlah ia semula.....insyaAllah..:)"

"batu yang keras pasti akan berlekuk jua andai titisan-titisan air tidak putus-putus menitis jatuh padanya..............begitu juga usaha.....asal permulaannya usaha, hasilnya pasti kita terima...ameen.."

"titisan air mata seorang wanita bukan kerana lemahnya dia sebagai seorang wanita..tetapi dengan air mata itulah...dia meluahkan segalanya.....kekuatan dalam diamnya ia untuk bersuara..:)"

"air hujan adalah rahmat daripada Allah s.w.t...mengeringkan kawasan yang kering kontang...menyuburkan bumi agar subur menghijau.....Subhanallah...kuasa Allah,..tiada air..tiada hidupan yang mampu bertahan di muka bumiNya ini tanpa izinNya..."

"air mata mukmin......menangisi kehidupannya penuh dosa dan noda.....mudah terpana dengan dunia......tangisan taubat mengiringinya....moga sejahtera sentiasa dalam rahmat Tuhan yang Esa.Hidup matinya dalam iman dan taqwa..."
***********************************************************************************

"tiada kata secantik bahasa-Nya, ...,tiada indah rupa tanpa akhlak mulia di jiwa,
"tiada coretan kata ini tanpa ilhamNya....,tiada kehidupan ini tanpa izinNya...."
Sesungguhnya solatku,ibadahku,hidup dan matiku hanya keranaMu..ameen.

wallahu'alam.wslm.-nursolehah.,osc,11:39am,Jumaat,9 safar 1432H.

No comments:

Post a Comment