Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Tuesday, March 15, 2011

Emph.......

Bismillahirrahmanirrahim........
Tiada Tuhan Selain Allah dan Nabi Muhammad pesuruh Allah.....
Seindah lafaz kalimah syahadah.....semoga indah jua kita menerima ujian-ujian daripada Pencipta kita....Allah s.w.t. Sakit nan indah....insyaAllah.. :)
************************************************************************************
Tsunami melanda lagi........Palestine masih belum aman ..........Anak-anak muda semakin ghairah mengejar keseronokan dunia..........Pemimpin-pemimpin semakin sukar dicari yang adil dan saksamanya......birokrasi sentiasa membuat karenah di kebanyakan suasana dan tempat.....Kemiskinan melanda,yang miskin semakin miskin yang kaya bertambah kaya.......Cinta dunia takut mati melanda jiwa manusia...........Manusia yang semakin terdedah kepada kemaksiatan dan onar dunia.......namun,dalam sakitnya melihat keadaan dunia...ada tempat,ada suasana,ada insan2x yang tidak mudah terpengaruh.......carilah mereka...insan2x yang cintakan Allah dan mengharap redhaNya.....belajar dari mereka dan rasailah nikmatnya menjadi golongan sedikit yang masih menghayati nilai2x murni, masih mengamalkan cara hidup beragama dalam keadaan dunia yang huru hara dan ramai yang lupa diri. Hidayah milik Allah s.w.t. yang Allah beri kepada sesiapa yang dikehendakinya......Perkasakan doa kita , mudah-mudahan Allah sentiasa melindungi dan menjaga kita dalam apa jua keadaan....Nikmat apakah yang kamu dustakan? Wallahualam :)
**********************************************************************************

No comments:

Post a Comment