Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Saturday, February 12, 2011

Allah Maha Kuat.

Bismillahirrahmanirrahim....
Allah uji dengan kesusahan...agar kita lebih dekat dengan-Nya...
Sudah menjadi ketentuan manusia berhadapan dengan ranjau-ranjau kehidupan apatah lagi kita sebagai seorang khalifah Allah s.w.t di muka bumi. Maka dengan Allah kita mohon kekuatan..

Kita hamba yang lemah..cuma Allah sahaja yang Maha Kuat dan kekuatan untuk menghadapi segala cabaran dunia datangnya dari Allah jua..

Kita selalu mengatakan "saya kuat..!!" tetapi kita lupa untuk menitipkan kata2 "saya kuat....insyaAllah." :) kata2 juga ada kalanya menunjukkan kita angkuh dan rasa diri kuat sedangkan kita seharusnya sedar bahawa sebagai hamba Allah, kita lemah dan hina. Tiada daya upaya dan kekuatan melainkan dengan izin-Nya. :)

Al-Qur'an: surah Yunus :107-

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

"Dan jika Allah mengenakan engkau dengan sesuatu yang membahayakan, maka tiada sesiapa pun yang akan dapat menghapuskannya melainkan Dia; dan jika Ia mengkehendaki engkau beroleh sesuatu kebaikan, maka tiada sesiapapun yang akan dapat menghalangi limpah kurnia-Nya itu kepada sesiapa yang dikehendakiNya dari hamba-hamba-Nya, dan Dialah yang Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."

wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment