Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Wednesday, October 27, 2010

Phone strap Hijau, Loket dan Doa.


tit..tit...1 mesej diterima...


Peti simpanan mesej dibuka,maka Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihi , ayat-ayat mesej diamati satu persatu.....


"Menjadi sebaik-baik hamba dan khalifah bukan semudah memetik dua jari...Itupun belum bisa berbunyi..Hakikat insan memang penuh dengan kekurangan..Namun tidak menjadi satu kesalahan untuk memperbaiki diri menjadi sebaik-baik hamba Tuhan..Teruskan untuk melangkah walaupun dalam kepayahan ..Kita kan khalifah, mengapa mesti diuji dengan perkara yang mudah..Sedang kepayahan itu perkara wajib sebelum tiba di jannah..Lalu, haruskah mengalah pada takdir yang menghadiahi kita dengan kesukaran yang membuatkan kita terduduk menangis hiba? Belajarlah untuk tabah duhai hati seorang pejuang. Tangisan itu pasti tidak akan sia-sia andai langkahmu terus teguh menuju jalanNya.."


:) Alhamdulillah,...datang lagi peringatan walaupun melalui mesej..Mudah-mudahan sentiasa koreksi diri duhai insan kerdil....Amin...

**********************************************************************************

Loket pemberian ibu semenjak kecil x pernah lekang dari dirinya...Pasti dibawanya ke mana-mana. Loket tercatat huruf 'H'..ibu kata sempena nama mereka berdua...Dari hari ke hari..tahun ke tahun dirinya membesar...dari rahim ibu sehinggalah dia mampu pergi menjalankan tanggungjawabnya....mencari ilmu ..Rindu pada ibunya semakin hari semakin bertambah. Alhamdulillah, nikmat yang sangat besar mempunyai ibu yang sentiasa menyokong sepanjang masa. Ibunya bercerita padanya tentang neneknya.....sama macam nenek layan ibu...macam itula ibu layan dirinya...kalau silap ditegur dan dimarah untuk mengajar....Ikatan antara ibu dan neneknya sangat erat..sehingga di saat-saat ajal nenek, nenek masih melayarkan kasihnya pada ibu...Ibu mahu jadi yang terbaik untuk suaminya dan anak-anaknya...dan ibu berjaya sebenarnya menjadikan dirinya disayangi keluarga. gadis itu selalu berkata pada ibu..."nanti nak jadi macam ibu...." Ibunya hanya tersenyum..Mudah-mudahan ibu doakan dan doa ibu dimakbulkan Allah. Loket itu dipegang lagi gadis itu pagi ini....'Moga Allah menjaga dan memelihara ibuku , ayahku dan adik-beradikku, keluargaku dan semua orang yang kusayang...',bisik hati kecilnya penuh sayu..


***********************************************************************************

"simpan baik-baik hadiah ni..."


Phone starp ini comel....hijau...:) tapi penuh dengan peristiwa yang x pernah dirinya jangkakan...Penuh dengan doa dan harapan. Mudah-mudahan Allah makbulkan. amin..


**********************************************************************************

Assalamualaikum.......... banyak perkara, barang, insan yang boleh menjadi asbab penguat semangat dan pendorong kepada setiap yang kita lakukan.hargailah apa yang ada di sisi kita sekarang supaya kita tidak menyesal apabila kehilangannya suatu masa nanti samada disebabkan perpisahan kematian ataupun sebagainya..moga semuanya mempunyai insan2 untuk disayangi....mempunyai insan2 yang menyayangi...memberi cinta pada yang tertinggi (Allah) dan mendapat kasih dan cinta dari Rabbi..:) wslm -Nursolehah.

No comments:

Post a Comment