Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Saturday, May 22, 2010

Supernova












Supernova merujuk kepada beberapa jenis letupan najam/bintang yang menghasilkan jasad yang sangat cerah yang dihasilkan oleh plasma dan kemudiannya menurun ke tahap yang tidak dapat dilihat dalam tempoh beberapa minggu atau bulan.(wikipedia bebas )
Emph..bila tengok imej letupan supernova suatu perasaan kagum dan gembira melihat betapa indahnya alam semesta ini...Subhanallah. walaupun ia menyatakan bahawa ini merupakan penghujung hayat bintang...
Alam semesta penuh dengan kepelbagaian jasad, jisim,hidupan untuk diterokai..
Penerokaan demi penerokaan disertai dengan hati dan jiwa yang kerdil serta penuh keinsafan akan membawa manusia dekat kepada Tuhan pencipta. :)



No comments:

Post a Comment