Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Wednesday, August 21, 2013

RODA KEHIDUPAN


Assalamua'laikum semua!!!!
Maaf lama tidak bertegur sapa di dunia blog ini.Lama benar tidak menegur apatah lagi menziarahi blog-blog sahabat.Rasanya masih belum terlambat untuk saya mengucapkan Salam Aidilfitri.Semoga semuanya berada dalam keadaan yang gembira dan sentiasa bersyukur...tidak kira di manapun tahap kita kini.Umpama roda,kehidupan pasti tidak lari daripada menjalani masa sukar apatah lagi masa gembira. 

Sahabat-sahabat, 

Berapa orang dari kita yang pernah memikirkan sungguh-sungguh erti kehidupan ini? Meskipun kita menjalani hidup kita masing-masing, banyak dari kita yang mempertanyakan apakah erti kehidupan ini.Bahkan ada yang terdetik di hati...mengapa aku begini,mengapa mereka begitu.....adakah kita benar-benar menghargai dan memahami kehidupan kita saat ini,bagaimana kita menjalaninya, adakah kita tidak boleh merubahnya sesuai dengan keinginan kita. Terdapat pandangan-pandangan kehidupan yang berbeza dimana orang-orang akan melihat kehidupan berdasarkan pendidikan, pemahaman, dan pengalaman peribadi mereka. 
Apa yang pasti,semua yang berlaku adalah ketentuan Allah...Allah Maha Tahu akan keperluan hamba-Nya dan tidak akan membebani,menguji kecuali ia sesuai dengan kemampuan hamba-Nya. Jadi sentiasa bersangka baik dan yakin kepada Allah...pemilik segala kehidupan. :)

Roda Kehidupan,

Roda kehidupan akan sentiasa berputar Tatkala berada di atas,janganlah terlalu bongkak dan sombong......tatkala berada di bawah,janganlah terlalu kecewa dan bersedih,andai berada di pertengahan....jangan pula keliru dalam membuat keputusan.Mengadulah hanya kepada Allah andai hati terlalu sakit untuk disembuhkan.Bersihkan hati dan sembuhkanlah ia dengan ingatan terhadap hari akhirat.Hanya kepada Allah tempat kembali.Wallahualam.

Peringatan untukku,Peringatan untukmu

 



No comments:

Post a Comment