Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Wednesday, August 29, 2012

Bismillahirrahmanirrahim.....salam syawal! Semegah-megah Pemilik alam ini yang telah menjadikan semuanya dengan penuh hikmah.Marilah kita mengucapkan kesyukuran dengan rasa rendah diri....kita sebagai makhluk Allah yang dicipta dengan sebaik-baik penciptaan.

Lama saya tidak menarikan jari-jemari saya menaip dan menatap di madrasah hati saya ini.Teman maya saya apabila saya kesunyian.Kata-kata yang hadir kebanyakannya adalah dari isi hati saya dan pendapat saya.Naluri manusia yang inginkan kegembiraan dan keseronokan.Banyak cara dan wadah untuk kita lakukan...asalkan ianya bukanlah sesuatu yang tidak baik apatah lagi menyalahi peraturan Allah,bolehla kita teruskan.:)

Emm.....Ramadhan dah berlalu pergi....Syawal pula hadir.Bagi kelompok masyarakat di sekeliling saya rata-ratanya masih mengamalkan rumah terbuka.Semalam sahaja ada tiga jemputan rumah terbuka dan memang kenyang dengan senyumanlah saya dan rakan-rakan sekerja.Hidup di luar bandar,kawasan yang dekat dengan alam semulajadi,kos hidup yang tidak terlalu tinggi,kerja yang selesa,sahabat-sahabat yang baik....memang saya bersyukur dengan semuanya.Walaupun banyak yang saya tidak tahu lakukan,ada saja yang sudi membantu...Alhamdulillah saya tidak keseorangan.Allah ada sentiasa dalam masa yang sama saya belajar hidup bermasyarakat..Terima kasih Allah,terima kasih semua yang hadir dalam hidup saya. :)




No comments:

Post a Comment