Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Wednesday, September 16, 2009

Muslimah : Online of Islam


Assalamua'laikum...

I'm Proud to be a Muslim.

Rasullullah s.a.w bersabda : "Kaum wanita adalah saudara kandung bagi kaum lelaki.'

Kaum wanita merupakan insan yang lemah lembut, melalui ayunan tangannya yang lemah lembut inilah lahirnya wira-wira dunia yang boleh menggoncangkan dunia. Wanita juga merupakan nadi penggerak sesuatu tamadun, dia umpama hati bagi seluruh badan.

Anna Melijan (seorang misionaris Kristian) berkata : Cara paling berkesan untuk menghancurkan umat Islam ialah dengan mendidik kaum wanitanya di sekolah2 yang didirikan Kristian.

Menjadi seorang muslimah bukan suatu tugas yang mudah bagi seorang perempuan Islam. Setiap gerak-geri dilihat dan dinilai. Tersalah langkah, maka tersadung dan terjatuhlah ia. Insan yang dicipta Allah untuk dijaga, dilindungi dan dihormati....itulah wanita.....itulah muslimah. Bagi diri seorang wanita, sudah pasti inginkan kebaikan dalam diri masing2...wanita hiasan dunia dan seindah hiasan dikatakan ialah wanita Solehah.

Solehah:
Bermula pada hari ini Solehah akan berkongsi bersama2 sahabat2 muslimah berkaitan buku; "Jalan wanita Menuju ke syurga." Semoga kita tergolong dalam golongan insan2 yang diberi peluang oleh Allah untuk menimba ilmu dan sentiasa diberi ruang untuk berubah dan bertaubat.
Sama2 memberi, sama2 merasa. salam sayang buat semua wanita.wassalm.

1 comment: