Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Friday, May 19, 2017

KEMBALI LAGI!

Assalamua'laikum ....

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk kembali menulis di blog ini.Hampir tiga tahun menyepi dalam bidang penulisan, akhirnya kembali lagi untuk menulis.

Banyak yang telah berubah.Tempoh tiga tahun bukanlah sesuatu yang pendek.Banyak yang ingin dikongsikan di dalam madrasah ini.Diari diri yang sudah lama tidak diisi.Hampir sahaja lupa kata laluan,hampir sahaja terlupa itu dan ini...hehe..Manusia...biasalah kan..tak pernah lari daripada sifat lupa dan terlupa.

Kalau dulu, saya lebih gemar bercerita tentang pengalaman saya belajar dan berprogram tetapi kali ni mungkin lebih banyak kepada hal berkaitan motivasi dan keibubapaan.Hehe...alasannya sebab saya masih perlu banyak belajar dan belajar untuk menjadi seorang ibu yang sebaiknya untuk anak-anak. Perncarian dan perkongsian ilmu tidak akan pernah habis.Betul tak?
Belajar,belajar dan terus belajar!

Okeylah....memandangkan haripun dah malam...kita jumpa lagi untuk post/entri akan datang.
Terima kasih sudi melawat madrasah hati Solehah! 
Haraf maaf andai pernah buat salah dan silap sepanjang perkenalan kita sama ada secara dunia nyata ataupun dunia maya ini.

Sebelum tidur..jangan lupa solat Isyak dulu dan muhasabah diri.
Bismika Allahumma ahyaa waamut..
Dengan nama Allah aku dihidupkan dan aku dimatikan..

Baca Ayatul Kursi
Baca tiga Qul
Baca selawat.

Selamat malam.!:)


No comments:

Post a Comment