Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Sunday, July 25, 2010

Bidadari di hati...


"Menjaga anak perempuan tidak sama dengan anak lelaki..Semua kena jaga...Pergi mana-mana kena berteman, jaga adab sopan orang timur...Jangan sampai terikut benda yang tak elok....Dunia ni macam2x dugaan...kalau x pandai jaga diri, x pandai pilih kawan, x kuat agama.......susah!"
nasihat seorang mak cik kepada anak gadis yang duduk di sebelahnya ketika sama-sama menaiki bas ke bandar.Mengangguk-angguk gadis itu sambil tersenyum.
"kalau jadi manusia, jangan jadi manusia biasa...yang longgar jiwanya, rapuh imannya,sempit mindanya, gelap masa depannya...............
Jadilah manusia yang luar biasa..yang gah jiwanya, kental imannya, tertib solatnya, Al-Qur'an juadahnya, luas pandangannya, gemilang masa depannya....
Sesungguhnya jika Allah menyayangi hamba-Nya akan diujinya..apabila dia sabar, maka dipilihnya dan apabila dia redha..Allah mengasihinya."
Bidadari di Hati....
"anak-anak perempuan ibu adalah bidadari di hati ibu dan abah";)
Bidadari di Hati....
" isteri solehah adalah bidadari di hati seorang suami"
Bidadari di hati...
"sahabat2 muslimah sejati adalah bidadari di hati sahabatnya"
Alangkah indahnya hidup ini andai sentiasa dalam landasan agama....
Tidak mudah terpana dengan nikmat dunia....
Alangkah bahagianya andai jalan menuju akhirat sana...
Cahaya dan rahmat-Nya ada bersama

No comments:

Post a Comment