Damba Cinta Ilahi

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan seluruh alam. Yang Maha Pengasih Maha Penyayang. Pemilik Hari Pembalasan. Hanya Kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan. Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang telah Engkau beri nikmat kepadanya; bukan (jalan) mereka yang dimurkai, dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
(Kitab al-Qur'an: Surah al-Fatihah)

Saturday, April 7, 2012




Bismillahirrahmanirrahim.....

Alhamdulillah...masih kuat untuk mengharungi ujian dunia....Ujian sebenar dunia....diuji dengan harta...rezeki wang....dan sebagainya.Semuanya membuatkan diri saya berasa benar-benar tidak berupaya dan kerdil di sisi Allah.Tanpa Allah pasti saya tewas..Tewas dalam kehidupan ini.

Saya belajar dan diajar untuk menjadi seorang yang sentiasa membantu....memberi.... Benar,semakin banyak kita membantu dan memberi....semakin itu jugalah kita diuji .....adakah kita akan masih membantu dan memberi?ataupun putus asa dengan rahmat Allah dan berhenti?Saya berdoa agar saya juga akan dibantu apabila saya memerlukan pertolongan...apabila saya meminta.....hanya kerana saya manusia biasa..memerlukan bantuan dan bantuan dan bantuan....nasihat dan nasihat dan nasihat.....sokongan dan sokongan dan sokongan....untuk terus berjuang di muka bumi Allah ini.Saya pasti yang lain juga begitu....:)


Terima kasih buat yang membantu ketika saya memerlukan......Menyokong bila saya lemah...Menemani saya tatkala saya resah...Semuanya insan-insan yang dihantar Allah kepada saya...Saya akan menghargainya..Terima kasih...

Wassalam.
Yang lemah lagi hina
~Nursolehah Ahmad~

“Tiap-tiap kesulitan itu ada kemudahan.Ada hikmah yang kita tidak tahu.Iringi dengan solat,sabar dan doa....sertakan jua usaha dan tawakkal.Moga semua kuat semangat dalam mengharungi kehidupan ini.Ameen”

No comments:

Post a Comment